Popularyzacja literatury

Współcześni ludzie czytają coraz mniej. Literatura piękna straciła swoją pozycję lidera w dostarczaniu rozrywki. Zastąpił ją laptop oraz telewizor. Tylko nieliczni czytelnicy przedkładają wartość dobrej książki nad komputer. Wydawnictwa starają się za wszelką cenę zmienić zaistniałą sytuację. W końcu walczą o swój zarobek, a więc przetrwanie na rynku. Kryzys nie sprzyja biznesowi związanemu z książką. Ludzie nie mają pieniędzy na podstawowe artykuły, jak żywność. Trudno w takiej sytuacji znaleźć jeszcze dodatkowe środki finansowe. A przeciętna książka kosztuje co najmniej kilkanaście złotych. Dla niejednej osoby to całkiem sporo. Mając do wyboru tańszą opcję, jak film w telewizji, raczej wybierzemy to drugie. Większość wydawnictw reklamuje swoją ofertę zarówno w Internecie, jak w telewizji czy prasie. Niektóre księgarnie słyną z organizowania wieczorów literackich oraz innych imprez związanych z książką. Wydawcy starają się nas przekonać, że czytanie jest modne i bardzo dobrze widziane. Nawet gwiazdy promują książki, mówiąc głośno o swoich upodobaniach czytelniczych. W pokonaniu bariery finansowej pomagają liczne, atrakcyjne promocje.

Comments are closed.

© 2012 Gazeta Literacka